søndag 24. januar 2010

Jeg vil ha peis!





Jeg har lenge hatt veldig lyst på peis, men synes det er skrekkelig vanskelig å bestemme seg for hvordan den skal være. Det er ikke bare å svinge på tryllestaven å bytte den ut om man ikke liker den.




Det jeg ønsker meg er en moderne, men klassisk peis. Jeg har lett lenge og nå tror jeg endelig jeg har funnet en jeg kan leve med. I juleutgaven til Rom 123 var det en reportasje om en klassisk leilighet og der fant jeg en peis som jeg synes er moderne, men samtidig klassisk nok til at jeg kan se for meg julestrømpene hengene på lillejulaften.



Bilde fra Rom 123.

I dag er det en merkelig konstruksjon der peisen skal være. Dette må rives. Peisen vil bli litt breiere enn det som står der i dag, men ellers vil den ikke ta mere plass.

Det som er ekstra fint er at den vil kunne sees både fra stua og kjøkkenet.

Ønsker alle en god søndag! (Nå skal jeg prøve å bruke like mye energi på å trylle frem finansene.....)

7 kommentarer:

Lisas hjem og skatter sa...

Utrolig flott den i rom123 da :)

lillesnuppa di er jo bare superskjønn!!! off, det er virkelig hardt å stå opp så tidlig ja! I dag var det min tur å sove lenge.. det trengtes :)

ha en koselig søndag! - kanskje du får lurt til en liten vellfortjent dupp i løpet av dagen :)

klem!

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Eg og vil ha peis!! :) Men pga plassmangel satsar vi på ovn her til vinteren igjen, ein kvit ein helst :)
Men har ikkje vanskeleg for å sjå for meg den peisen der med julestrømpa på nei :)

Lykke til :)

Klem M ♥

Anonym sa...

Eg ønsker meg også en ny ovn - eg ønsker meg en RAIS 60- den liker eg aller beat!!!!

huset på øya sa...

Herlig peis som er avbildet!

Vi har hvit peis i stua som vi ser fra kjøkkenet gjennom en dobbeldør. Kjempekoselig og en smart idè. Vi ser flammene når vi spiser på kjøkkenbordet men slipper å sitte oppi varmen å spise :0)
God Søndag! Vibeke

Anette Willemine sa...

Skjønner godt at du har lyst på den peisen der. Den var både lekker og maskulin.

Vi har en stor tradisjonsrik peis i stuen, og vi har lyst til installere en ny. Jeg har sett på noen i litt strammere uttrykk uten at det trenger å være minimalistisk.

Ønsker deg en deilig søndagskveld!

Klem fra
Anette Willemine

..Til Lykkes Hjem sa...

Så koselig det var her inne.
Nydelig lita jente du har.

Fin peis også, er så mange fine å velge imellom. Så skjønner det er vanskelig å bestemme seg.

Ønsker deg en flott uke
Hilsen Kristin*

Hilde Heimdal sa...

Det var en veeeldig fiiin peis:)